Wypożyczalnia samochodów – jak zaplanować działania marketingowe? Jeśli chodzi o marketing produktu, jest trochę łatwiejszy niż marketing usługi. Marketing usług jest trudny. Branża wypożyczalni samochodów jest jednorodna. Występuje bardzo małe zróżnicowanie pod względem cech, korzyści i/lub jakości. Tak więc takie branże działają w oparciu o ceny i dostępność. Stosowane strategie marketingowe powinny być w tej branży unikalne, opłacalne i aktualne.
Skoncentruj się na tworzeniu marki
Bez możliwości określenia rzeczywistej różnicy między wypożyczalniami a tendencją do podejmowania szybkich decyzji, klienci biorą zwykle pod uwagę kryteria marki i/lub ceny przy wyborze firmy. Jeśli kryterium marki nie jest jasne, ostateczna decyzja opiera się na cenie. Dlatego ważne jest, abyś stworzył wyraźną markę. Postaraj się, aby klienci kojarzy Twoją markę z wysoką jakością. Na przykład klienci mogą kojarzyć Twoją markę z zagraniczną marką, różnorodnością usług.
Zastanów się nad ceną i czy chcesz oferować tylko jeden typ pojazdu. Możesz też się skoncentrować nad wysoką jakością oferty i powiązanymi usługami. W końcu zrozumienie, w jaki sposób klienci postrzegają Twoją markę jest kluczem do sukcesu na tak konkurencyjnym rynku.
Skup się na swoich obecnych klientach
Jeśli jesteś firmą o ugruntowanej pozycji w branży wynajmu samochodów, koncentrowanie się na obecnych klientach i zwiększanie ich poziomu zadowolenia jest kluczem do sukcesu. Zdobycie nowego klienta jest bardzo trudnym zadaniem w danej branży. Jednak jest to o wiele trudniejsze w branży usługowej, a szczególnie w branży wynajmu samochodów. Utrzymanie zadowolonego klienta zapewnia ciągłość działania i dodatkowo przyciąga nowych klientów. Możesz też zaproponować pakiety usług. Wtedy sprzedasz więcej niż jedną usługę za dobrą stawkę. Wszystkie usługi są wykorzystywane, a jednocześnie oferujesz dobrą cenę. Dodatkowo, tworzenie programów lojalnościowych jest bardzo wartościowe.
W przypadku nowej wypożyczalni chodzi przede wszystkim o przyciąganie nowych klientów. Możesz zaspokajać potrzeby klientów jedynie dzięki dostępności usług. Najważniejsze jest bycie tam, gdzie są Twoi klienci. Uznana firma przyciąga swoją marką. Jednak nowa firma musi być zawsze tam, gdzie są jej klienci. Na przykład początkująca wypożyczalnia może nawiązać współpracę z hotelami. Turyści z chęcią korzystają z usług wynajmu samochodów.
Zwróć uwagę na obsługę klienta
Obsługa klienta w branży wynajmu samochodów jest niezwykle istotna. Istnieje wiele elementów związanych z taką branżą, takich jak pomoc drogowa, wymiana samochodów, usługi warsztatowe i reagowanie na skargi klientów. Zrozumienie, w jaki sposób stworzyć wartość dodaną przez dodatkową opłacalną i wartościową usługę, jest koniecznością. Dodatkowa usługa może zaszkodzić marce, jeśli nie jest wysokiej jakości. Może też zaszkodzić firmie, jeśli generuje koszty, nawet jeśli zapewni wysoki poziom zadowolenia wśród klientów. Pamiętaj, że lojalność i zaangażowanie klientów jest bardzo ważne.
Nie reklamuj, ale używaj marketingu
Reklama jest bardzo kosztownym rozwiązaniem dla firm sprzedających produkty. Nie jest też praktycznym rozwiązaniem dla firm zajmujących się sprzedażą usług (zwłaszcza w branży wynajmu samochodów). Generują dodatkowe koszty i zabierają element efektywności, aby sprostać konkurencji. Korzystanie z reklam telewizyjnych, gazet i innych tradycyjnych środków reklamowych nie przyniesie dodatkowych zysków.
Wystarczy stworzyć świadomość marki, stosując metody marketingowe. Dodatkowo zapewniają zwrot z inwestycji i sposoby mierzenia efektywności Twojej działalności. Komunikuj wartość swojej marki i oferowane usługi.
Rozpoznaj swoich klientów
Oprócz programów lojalnościowych, które zależą od oferty, poznawanie klientów i wartość powiązania z marką jest koniecznością. Aby być liderem w swojej branży, musisz stworzyć standardy dla innych pracowników. W ten sposób osiągniesz lepsze wyniki. Nagradzaj pracowników za wydajność.
Podstawowe rady dla właścicieli wypożyczalni samochodów
Ważne jest zrozumienie potrzeb i pragnień docelowych klientów. Zdobądź dogłębną wiedzę na temat samochodów, trendów samochodowych, podróżników, profesjonalistów i marketingu. Powinieneś mieć wysokie umiejętności w zakresie pozyskiwania danych kontaktowych osób, które chciałyby wynająć samochód.
Koszty założenia wypożyczalni są wysokie. Firma będzie wymagać floty pojazdów, biura, komputerów, drukarek, szybkiego Internetu, opłat za inkorporację, ubezpieczenia dla firmy i samochodów. Ponadto musisz się liczyć z kosztami narzędzi do konserwacji pojazdów, systemu kamer, wynagrodzeniami dla pracowników i działania marketingowe.
Najlepiej, abyś znalazł niszę. Być może skupisz się na osobach, które podróżują służbowo. Nie powinieneś jednak zaniedbywać innych klientów, na przykład takich, które podróżują turystycznie. Możesz mieć wiele różnych pojazdów gotowych do wynajęcia o każdej porze roku. Skoncentruj się na klientach o różnych zainteresowaniach. Mogą mieszkać w różnych miejscach. Bądź na bieżąco w zdobywaniu nowych partnerów. Nawiąż współpracę z lokalnymi hotelami.