Marketing na Instagramie – poznaj sprawdzone sposoby na wypromowanie marki – jeżeli prowadzisz firmę lub jesteś osobą prywatną, która chce stworzyć rozpoznawalną markę i każdego dnia docierać do tysięcy, a nawet milionów osób na całym świecie, koniecznie musisz posiadać nie tylko profil na Facebooku czy stronę internetową, ale także konto na Instagramie. W dzisiejszym świecie się bez tego nie obędziesz.
Media społecznościowe są miejscem, w którym setki miliony osób przebywają każdego dnia i to tam rozgrywa się głównie ich aktywność. Jeżeli tam nie istniejesz, to są naprawdę małe szanse, że staniesz się szeroko rozpoznawalny. Wpływ oddziaływania Instagrama na współczesnego człowieka jest nie do przecenienia – wiedzą to doskonale znawcy dzisiejszego, nowoczesnego marketingu. Poniższy artykuł powstał z myślą o tych, którzy chcą wypromować swoją markę, ale nie mają doświadczenia w marketingu na Instagramie.
Pokaż, że jesteś aktywny na Instagramie
Jeżeli tworzysz markę, która stawia dopiero pierwsze kroki na rynku, musisz jakoś sprawić, żeby ludzie wiedzieli o twoim istnieniu. Czas papierowych ulotek rozdawanych na ulicach w centrum miasta już dawno minął. Dzisiaj marki, które chcą dotrzeć do ludzi i potencjalnych klientów przeniosły swój marketing w całości na media społecznościowe, w tym w dużej mierze na Instagrama.
Poprzez bycie aktywnymi użytkownikami, częste aktualizacje poprzez dodawanie nowych postów i docieranie do dużego grona osób, marki zaznaczają swoją obecność na rynku i sprawiają, że potencjalni klienci kojarzą ich i w przyszłości chętniej sięgną po ich produkty. Korzystanie z Instagrama cementuje też relacje z już pozyskanymi klientami, którzy dzięki wchodzeniu w interakcje z treściami publikowanymi pod nazwą naszej marki zaczynają się z nią utożsamiać i darzą ją większą sympatią. Zwłaszcza, jeśli do tej interakcji zaangażujemy samych klientów, na przykład poprzez organizowanie konkursów czy innych form aktywizacji użytkowników.
Stwórz atrakcyjny profil Instagramie
Jeżeli chcesz być widzialny i popularny na Instagramie, musisz zadbać o to, żeby twój profil był atrakcyjny i chętnie oglądany przez użytkowników. Jeśli publikowane przez ciebie treści będą wystarczająco atrakcyjne, liczba osób śledzących twój profil czyli twoich followersów po pewnym czasie zacznie sama się powiększać. Użytkownicy z chęcią i ciekawością będą śledzić co się na nim dzieje, a liczba osób, do której docierasz ze swoimi treściami będzie znacząco rosła z dnia na dzień. Zadbaj więc o to, żeby dostarczać interesujących i atrakcyjnych treści. Kultura współczesnego świata to głównie kultura wizualna.
Przede wszystkim warto się więc zatroszczyć o to, jakie grafiki umieszczamy w naszych postach. Jeżeli jeszcze nie masz dobrego aparatu, albo nawet fotografa, zainwestuj w niego już teraz. Dobre zdjęcia to coś, bez czego nie odniesiesz żadnego sukcesu. Niewyraźne, ciemne i mało atrakcyjne grafiki to coś, co dzisiaj skutecznie odstrasza wszelkich klientów. Są one po prostu trudne w odczytaniu. Grafika to też komunikat – zadbaj więc o to, żeby był czytelny i przyciągający.
Pozyskaj dużą liczbę fanów na Instagramie
Żeby twoje konto Instagramie mogło skutecznie oddziaływać na ludzi, musisz dotrzeć do dużej ilości osób, które będą chciały śledzić twoje treści i zostać followersami na Instagramie. To się nie dzieje samo z siebie, choćbyś nie wiadomo jak ciekawe treści publikował. Konkurencja jest bardzo duża i codziennie pojawiają się setki tysięcy nowych treści. Jeśli więc nie zatroszczysz się w specjalny sposób o to, żeby być widocznym dla innych użytkowników, zginiesz w morzu podobnych do siebie. Są na to sposoby, żeby pozyskiwać użytkowników, którzy będą śledzili nasz profil.
Oprócz wymienionych wyżej sposób, które sprawią, że nasz profil będzie atrakcyjny i przyciągający, możesz robić to jeszcze na inne sposoby. Dodawaj lajki czyli klikaj w serduszka pod zdjęciami i postami innych użytkowników. Sam zostawaj ich followersem. Pisz komentarze pod ich postami i zdjęciami. Wyszukuj potencjalnych klientów dla siebie i inicjuj internetową interakcję z nimi. Doświadczenie pokazuje, że spora część z nich odwdzięczy się tym samym, a twoja popularność będzie rosła.
Zatrudnij specjalistów od marketingu na Instagramie
Jeżeli twoja firma nabrała już trochę rozpędu i aktywność na Instagramie wymaga od ciebie coraz więcej czasu, możesz pomyśleć o zatrudnieniu specjalisty, który przejmie te obowiązki od ciebie i jeszcze bardziej rozkręci twoją obecność w sieci. Profesjonalny marketing na Instagramie jest bardzo czasochłonny i zwyczajnie możesz nie mieć na to czasu, a jest to bardzo ważna działalność jeśli chcesz być liczącą się na rynku marką i nie możesz sobie pozwolić na to, by z niej zrezygnować. Pod kątem działalności w mediach społecznościowych kształci się już wielu młodych ludzi, są już odpowiednie ku temu kierunki na studiach humanistycznych. W internecie znajdziesz wiele ofert takich usług.