Co to jest fotografia produktowa. Wraz z powszechnym rozwojem i rosnącą popularnością sprzedaży internetowej oraz podejmowaniem działań marketingowych konieczne stało się prezentowanie towarów w jak najbardziej uwodzicielski i smaczny sposób. A jest to możliwe dzięki fotografii produktowej, którą zajmuję się, na co dzień.
Coraz częściej właściciele restauracji, magazyny kulinarne, blagierzy kucharze, producenci żywności zwracają się do mnie, aby za pomocą zdjęć uatrakcyjnić swoje produkty, a tym samym odnieść większy sukces komercyjny.
Fotografia produktowa jest czymś wyjątkowym, a jej zadaniem jest przedstawienie danego produktu. Coraz bardziej poszerzający się zakres biznesowy powoduje, że rozwija się ona niezwykle prężnie. Każdy szczegół ujęcia komunikuje coś widzom i bawi się wrażeniami. Dla fotografa oznacza to oczywiście dokonanie wyboru – światło, tonalność, punkt skupienia i inne niuanse.
Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa to nowy, dynamicznie rozwijający się kierunek, gdzie głównym tematem fotografowania jest jedzenie. Stylizm kulinarny zawdzięcza swój wygląd rozwojowi gastronomii, w której witryny i foldery reklamowe niezmiennie zdobione są żywymi fotografiami potraw. Za pomocą fotografii produktowej tworzę wspaniałe obrazy kulinarnych przysmaków, których każdy chce spróbować.
Tak, więc stylistyka kulinariów jest często wykorzystywana w celach promocyjnych, ujawniając estetykę produktu w celu przyciągnięcia uwagi potencjalnego nabywcy. Jednocześnie złożone kompozycje, składające się z szerokiej gamy smakołyków i produktów kulinarnych, na zdjęciach profesjonalnych fotografów budzą skojarzenia ze sztuką martwej natury.
Dziś stylizacja jedzenia stała się samowystarczalnym stylem fotografii, który ma na celu odzwierciedlenie wyobrażeń ludzi na temat najsmaczniejszych i najbardziej wyrafinowanych potraw.
Zadania fotografii produktowej
Jestem profesjonalnym stylistą żywności i tworzę wysokiej jakości i żywe obrazy, aby zaprezentować konkretną żywność lub danie kulinarne z najkorzystniejszej strony. Tylko dobrze wykonane i przemyślane zdjęcie jedzenia może wywołać u widza tak ogromną ochotę na skosztowanie, że aż cieknie mu ślinka podczas oglądania. A następnie pojawia się chęć zakupu i natychmiastowego zjedzenia tego produktu.
Głównym zadaniem fotografii produktowej w gastronomii może być sprowokowanie widza do zakupu produktu lub zaangażowanie go w proces gotowania. W każdym razie ważne jest, aby jedzenie było podane w idealnym świetle, ponadto jedzenie na zdjęciu powinno wyglądać nawet znacznie lepiej niż oryginał.
Jak pracuje fotograf produktowy?
Fotografowie styliści żywności najpierw tworzą kreatywny pomysł na zdjęcie, biorąc pod uwagę koncepcję reklamową, starannie dobierają naczynia i inne akcesoria.
Jednocześnie, dla prawidłowego rozmieszczenia akcentów, koniecznie bierze się pod uwagę kształt przedmiotów, ich proporcje, kombinację kolorów i światłocień. Aby jednak produkt na zdjęciu był jak najbardziej apetyczny, posiada do dyspozycji cały arsenał narzędzi.
Fotografia produktowa powstaje w moim studio lub u klienta. Obok mojego studia znajduje się doskonale wyposażona kuchnia restauracji, w której tworzę piękne zdjęcia.
Jakie zadanie spełniają tworzone przeze mnie fotografie jedzenia? Zarówno zdjęcia w menu, na stronie online restauracji a także na Facebooku czy Instagramie mają na celu przyciągnięcie gości. Pięknie prezentujące się zdjęcia powodują, że mają oni ochotę przyjść i spróbować tego, co zobaczyli.
Jedzenie, jako przedmiot fotografii produktowej
Wielu może wydawać się, że nie ma nic trudnego w fotografii produktu w gastronomii. Ale w rzeczywistości żywe jedzenie to bardzo kapryśny model, z którym nie jest tak łatwo sobie poradzić. Już po kilku minutach gotowe danie kulinarne osiada, wysycha, zaczyna zmieniać kolor i utlenia się podczas interakcji z powietrzem.
W wyniku tych procesów jedzenie całkowicie traci swój apetyczny wygląd, na zdjęciach zaczyna wyglądać bardzo nieciekawie. Dlatego muszę reanimować produkt już podczas fotografowania, podejmując odpowiednie działania, aby jedzenie nie straciło pożądanego wyglądu.
Fotografia produktowa to świetne narzędzie promocji w gastronomii, wykorzystywana jest w marketingu, ponieważ przedstawia zdjęcia produktów przeznaczonych do sprzedaży. Im lepiej wyglądają tym mogą przyciągnąć więcej klientów i zapewnić lepszy wynik sprzedażowy i zysk finansowy.
Takie zdjęcia zawierają wyjątkowy przekaz emocjonalny, który skłania widzów do podjęcia pewnych kroków nastawionych na określone działanie.
Jakie wymogi musi spełniać fotografia produktowa?
Na pewno każdy stwierdzi, że musi spełniać wymogi wizualne, wyglądać smacznie. To prawda, ale jej nadrzędnym celem jest realizowanie zadań biznesowych a to jest podstawą efektywności w sprzedaży. Jestem profesjonalistą z dużym doświadczeniem w technice robienia fotografii produktowej, dlatego służę także swoim doradztwem odnośnie wyboru najlepszej formy prezentacji produktu. Zapewnia odpowiednią efektywność w przygotowaniu takich materiałów marketingowych.
Współcześnie fotografia gastronomiczna jest podstawowym narzędziem w pracy marketingowców oraz sprzedawców. Dlatego tylko profesjonalnie wykonane fotografie mogą podnieść wyniki sprzedaży i wyróżnić produkty na tle konkurencji. A to stworzy idealny wizerunek restauracji czy cateringu dietetycznego.